Wervingscampagne

Het vinden van nieuwe en geschikte kandidaten is tegenwoordig een flinke uitdaging. Alleen het plaatsen van een vacature op eigen social media kanalen of een wervingssite is niet meer genoeg. 

Wat is een wervingscampagne?

Een online wervingscampagne is het plaatsen van een vacature, waarbij wij jouw bedrijf op een creatieve en opvallende manier online onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Denk aan aantrekkelijke advertentieontwerpen en -teksten op social media kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn.

Voordelen van

wervingscampagne

5 voordelen van online wervingscampagnes

Efficiënt

Het opzetten van online wervingscampagnes is relatief snel gedaan. Daarom garanderen wij dat de campagnes binnen 7 dagen live staan.

Gerichte targeting

Via social media kunnen wij gericht targeten op basis van opleiding, ervaring, interesses en tot op de kilometer nauwkeurig. Hierdoor wordt op een specifieke doelgroep gericht, waarbij de kans op geschikte en kwalitatieve kandidaten hoger is.

Target ook de latente werkzoekenden

De campagne wordt ‘gepusht’ naar elke potentiële kandidaat die binnen de doelgroep valt, daarmee worden zowel actieve werkzoekenden als latente werkzoekenden bereikt.

Employer branding

Doordat jouw bedrijf online zichtbaar is en zich profileert als een aantrekkelijke werkgever, wordt daarmee ook de employer branding vergroot.

Beter meetbaar (data driven)

Online kunnen wij alles nauwkeurig meten en analyseren, zoals: wie de vacature heeft bekeken, wie er op heeft geklikt en wie er heeft gesolliciteerd. Deze gegevens helpen ons de campagne effectief te analyseren en op dagelijkse basis te optimaliseren.

Verschil tussen actieve en latente werkzoekenden

Naast actief werkzoekenden, is er ook een grote groep latente werkzoekenden. Zij zijn niet actief op zoek naar een nieuwe baan op wervingssites zoals Indeed, maar staan wel open voor een nieuwe uitdaging. Om deze grote en relevante doelgroep te bereiken, is het belangrijk om gebruik te maken van een online wervingscampagne, waarbij de vacature als het ware wordt ‘gepusht’. Bij Social Promotion bereiken wij met een wervingscampagne via (diverse) social media kanalen de geschikte kandidaten. 

Creëren van de kwalitatieve campagnes

We starten het onboardingproces altijd met een intake gesprek, waarbij we de bedrijfsdoelen en vacaturevereisten bespreken. Daarna volgt een strategische sessie waarin we de wervingsbehoeften en bedrijfscultuur in kaart brengen. Met deze informatie kunnen wij de doelgroep en hun actieve social media kanalen bepalen, en hierop onze wervingscampagnes aansluiten. Zo zijn we ervan overtuigd dat we de meest geschikte en kwalitatieve kandidaten bereiken op de juiste social media platforms én met de best pakkende boodschap. Met onze kennis en ervaring maken wij aantrekkelijk beeldmateriaal en opvallende advertentieteksten, die perfect aansluiten op de doelgroep. Op deze manier zorgen we voor kwalitatieve en effectieve campagnes.

Plan een gratis intake

Weet jij al wat jouw bedrijfsdoelen en vacaturevereisten zijn, maar nog niet hoe je dit wilt aanpakken? Bij Social Promotion bereiken wij met een wervingscampagne via (diverse) social media kanalen de geschikte kandidaten voor jouw vacature. Neem contact op of plan een gratis intake en ontdek hoe wij jou kunnen helpen

Social Promotion - Start nu met

Bekijk andere cases van
Social Promotion

Bekijk alle casestudies

Klaar om te beginnen?

We staan klaar om je te ondersteunen bij het vinden van nieuwe teamleden! Neem contact met ons op, dan bekijken we samen welke diensten het beste aansluiten bij jouw behoeften.

Neem contact